טקסט חופשי
"לזכור, להזכיר ולהנציח"
לתלמידי כיתות י"א - יב ,
להורים ולכל בני המשפחה
 
שלום רב,
 
 
במסגרת תוכנית הלימודים יעסקו תלמידי כיתות י"א - יב בפרויקט בית ספרי "לזכור, להזכיר ולהנציח".
 
חלק מרכזי בתוכנית החינוכית הוא פרויקט הנצחה אישי- ייחודי, שבו כל תלמיד יוכל להנציח את קרובי משפחתו, או בני משפחה של שכנים ומכרים, שנספו בשואה. לצערנו הרב, הדור שיכול להעיד על הזוועות, מכלי ראשון, הולך ונעלם ויחד עימו אובד, מידי יום, מידע חשוב אודות הנספים וקיים חשש שלא ניתן יהיה לשחזרו לעולם.
 
חובה עלינו לעשות מאמץ ולאתר כל רסיס של מידע אודות הנספים לרבות פרטים אישיים, תמונות וסיפורים אישיים, כדי להשיב להם את שמם כיחידים ואת כבודם כבני אנוש בעלי זהות, ולאפשר לדורות הבאים לכבד את זכרם.
 
איסוף המידע אודות קרובי המשפחה, שנספו בשואה הוא פרויקט משפחתי, שכן רק בשיתוף פעולה של כל בני המשפחה כולל הסבים וההורים נוכל להתחקות אחר גורלם של הנספים.
 
פרויקט זה זכה עד כה בשישה פרסי חינוך, בשנת הלימודים תשס"ד בפרס החינוך מטעם "משואה", בתשס"ו בפרס מטעם "העמותה ע"ש שלום לוין", בתשס"ז מטעם בית לוחמי הגטאות, בשנים תשס"ח ותשס"ט מטעם "הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות" ובשנת תשע"א פרס מטעם "יד ושם". ספרי ההנצחה עם שמות קרובי משפחותיהם של התלמידים שהשתתפו בפרויקט זה בשניים הקודמות נמצאים בספריית מוזיאון השואה בוושינגטון, בפקולטה ליהדות באוניברסיטת פרנקפורט, במוזיאון משואה, בבית לוחמי הגטאות, וכן ב"היכל השמות" ובספריית "יד ושם" בירושלים.
 
בסיום עבודת קודש זו ייצא לאור ספר הנצחה של כל הנספים מבני המשפחות והקרובים של ניצולי השואה אשר יתועדו על ידי תלמידי שכבת י"א – יב'. גם ספר זה יועבר למשמרת עולם באותם המקומות, והנספים יונצחו בטקס יום השואה .
 
 
מידע על הפרויקט ודפי הנצחה נמצאים באתר בית הספר

 

 
 שנה טובה ובהצלחה לכולם,       
אלה ספיר גונן
מנהלת בית הספר
 
כי את ההנצחה הזאת אי אפשר להפסיק