טקסט חופשי

 

 
מועצת התלמידים החדשה בבית הספר שמעון בן צבי:
ליושב ראש נבחר עומרי הולנדר מי'1
סגן יושב ראש- ג'רי פונזלן יא'5
דובר- עמרי אקשלמה י'3
מזכיר- אסף ורנר יא'1
 
 
מהי מועצת התלמידים?
מועצת התלמידים בבית הספר, המונחית והמודרכת על ידי מינהל החברה והנוער במשרד החינוך, היא אתגר חינוכי לטיפוח מנהיגות נוער נבחרת המושתתת על ערכים דמוקרטיים. הפעילות במועצה מזמנת התנסות באזרחות פעילה תוך עמידה על זכויות האדם והאזרח. מעורבותה של המועצה בחיי בית הספר תסייע לחיזוק קהילת בית הספר כגוף חינוכי, המטפח את תלמידיו לקראת חיים בחברה דמוקרטית, ותחזק את זיקת התלמידים ואת השתייכותם לבית הספר ולעקרונותיו.
מועצת התלמידים בבית הספר נבחרת בבחירות דמוקרטיות, ועליה לייצג את כלל תלמידי בית הספר; כמו כן, עליה לדאוג לייצוג קבוצות ייחודיות, כמו עולים, תלמידי החינוך המיוחד, תלמידים בעלי ליקויי למידה ונציגי מסלולים ייחודיים בבית הספר. על כל מועצה לפעול תוך שמירה על מדיניות המוסד החינוכי ועל דגשיו.
האחריות להקמת מועצת התלמידים מוטלת על מנהלת בית הספר. על המועצה לשמור על מדיניות בית הספר ועל צרכיו מול צורכי קהל הבוחרים – התלמידים.תחומי המעורבות, האחריות והשותפות של מועצת התלמידים בבית הספר יוגדרו לאחר משא ומתן בין מנהלת בית הספר, המורים, ההורים ונציגי התלמידים. התחומים ייקבעו לאחר בירור שכל אחד מהצדדים יעשה ומתוך עמדה מנומקת. לאורך כל שנות הפעילות יתקיים דיאלוג שוטף בין ההנהלה, בשיתוף מנהל בית הספר, ובין נציגי התלמידים. (חוזר מנכ"ל תשס"ב/1(א) 7.9-3)
מטרות מועצות התלמידים והנוער ( מינהל חברה ונוער):
 
 
חוק זכויות התלמיד - עיקרי החוק משנת 2001 
  1. הזכות לחינוך - זכותם של כל תלמיד ותלמידה בישראל לזכות לחינוך הולם, טוב והוגן.
  2. הזכות לשוויון בחינוך - זכותם של כל תלמיד ותלמידה בישראל לזכות בהתנהגות שווה בחינוך ללא הבדל על רקע חברתי-כלכלי, או מטעמים עדתיים או בהשקפה פוליטית בכל אחד מהתחומים הבאים:
    רישום, קבלה או הרחקה של תלמיד ממוסד לימודים.
    קביעת תוכנית לימודים ומסלולי קידום נפרדים מאותו מוסד חינוך.
    קיום כיתות נפרדות באותו מוסד חינוך.
    הפעלת כללי משמעת.
  3. הזכות לערער - זכותם של כל תלמיד ותלמידה לערער לפני ועדת שימוע, על החלטת מוסד החינוך בו הם לומדים, לפיה הם יורחקו לצמיתות.
  4. הזכות לשימוע- זכותם של כל תלמיד ותלמידה בישראל להישמע בסיוע הוריהם, בפני ועדת שימוע מחוזית , שאת החלטתה ינחו רוח החוק ושיקולי צדק שוויוניות.
  5. הזכות להיבחן בבחינת בגרות - זכותם של כל תלמיד ותלמידה בישראל להיבחן בבחינת בגרות ממשלתית, בכפוף לקריטריונים שאותם יקבע שר החינוך.
  6. הזכות לכללי משמעת הוגנים:
    זכותם של כל תלמידי ותלמידה שינהגו כלפיהם באופן ההולם את כבוד האדם ובכלל זה הוא זכאי שלא ינקטו כלפיו אמצעי משמעת גופניים, משפילים או כל אמצעי אחר הפוגע בכבודו כאדם.
    זכותם של כל תלמיד ותלמידה בישראל שלא ינקטו כלפיהם כל אמצעי ענישה בשל מעשה או מחדל של הוריהם.
  7. הזכות להקים מועצת תלמידים- זכותם של התלמידים בכל מוסד חינוכי בישראל להקים מועצת תלמידים, אשר תייצג נאמנה את האינטרסים שלהם אל מול מוסד החינוך.
  8. הזכות לקבלת מידע - זכות התלמידים והוריהם לקבל דברי הסבר ומידע על חוק זה בראשית כל שנת לימודים בכל מוסדות החינוך.
  9.  

מחויבות אישית בשכבת י'
תחומי פעילות
על פי הנחיות משרד החינוך על פעילות המחויבות האישית לענות על צורך ממשי בקהילה, להתבצע במסגרת מוסדות ולארגונים המבטיחים פיקוח יעיל על התלמידים, לאפשר התנסות בתפקידים הדורשים אחריות ועקביות, ולהעניק למשתתף "חוויה של נתינה". הפעילויות בפרויקט כוללות:
·         tamargoodית.
 
דרישות פורמאליות
על כל תלמיד בהגיעו לכיתה י' להשתתף במיזם כתנאי לזכאות לתעודת הבגרות (אף שישנם מקרים יוצאי דופן). במסגרת המיזם על כל תלמיד להתנדב במוסד כלשהו או ליזום פעילות עצמאית למען הקהילה. על הפעילות להיות ללא מטרת רווח כספי. במסגרת המיזם על כל תלמיד להשלים 60 שעות פעילות, שעתיים בשבוע (דרישה זו עשויה להשתנות בהתאם לאופי הפעילות). על הפעילות מפקח מטעם בית הספר, "רכז מחויבות אישית", שהינו בדרך-כלל מורה או יועץ אשר עברו קורס מטעם משרד חינוך.