טקסט חופשי

 

ברוכים הבאים בשעריו הוירטואליים של

התיכון ע"ש שמעון בן צבי, גבעתיים


 

בשלהי חופשת הקיץ תשע"א קיבלתי על עצמי בשמחה את ניהולו של תיכון שמעון בן צבי.    

בית הספר, שנוסד ב-1967, נחשב ובצדק למקום שבו מתבצעת עשייה חינוכית איכותית.

לכאן, אני מביאה את חזוני החינוכי, שהתגבש במשך שלושים שנות פעילותי במערכת החינוך של מדינת ישראל.

בניהולי, תתמקד העבודה בבית הספר בראש ובראשונה בהגשמת מטרות החינוך. מטרות אלו חובקות תחומים של חינוך לערכים בצד פיתוח חשיבה יצירתית והקניית מיומנות, כלים וידע בתחומים מגוונים.

המצוינות היא הדגל שיתנוסס דרך קבע מעל מכלול פעילותינו, נשאף למצוינות בית ספרית ולמצוינות אישית של כל תלמיד ותלמיד, תוך מימוש הפוטנציאל והיכולת האישית שלו ומתן שוויון הזדמנויות אמיתי.

במסגרת החינוך לערכים נטפח את ערכי הדמוקרטיה, את הערבות ההדדית ואת הסובלנות והכבוד לזולת. נממש את הערכים של מעורבות חברתית, תרומה והתנדבות בקהילה.

במקביל, נחנך לאהבת הארץ ונחזק את הקשרים עם ההיסטוריה והמורשת של עמנו. 

לתוך מטרות העל של החינוך, כפי שנוסחו על ידי המחוקק והממסד החינוכי של מדינת ישראל, אני יוצקת את החזון החינוכי שלי; אני מאמינה כי בית ספר אינו בועה מנותקת מן העולם אלא בעצם מיקרו-קוסמוס, המשקף את הקהילה והחברה שמחוצה לו. והוא הבסיס לחברה בריאה וצודקת על כן, נפתח את בית הספר לקהילה על כל המשתמע מכך.

אני מזדהה עם אמירתו של מיכאלנג'לו, הפסל האיטלקי הדגול, לפיה כל פֶּסֶל מסתתר למעשה בגוש הסלע הגולמי שבפניו ניצב הפָּסַל. תפקידו של הפסל מתמצא בעצם בחשיפת הפסל מתוך גוש הסלע. כזה הוא ממש תפקידינו אנשי החינוך; בבית ספרנו קבוצה מובחרת ואיכותית של מורים, שבכוחה לחשוף את היכולות הייחודיות הגלומות בכל תלמידה ותלמיד, ולסייע בידם לממשן. זה יהיה תיכון בן צבי המתחדש בניהולי. תיכון, שיהיה למוקד משיכה ועניין להורים ותלמידים כאחד. 

התרבות הארגונית של בית הספר תאופיין מעתה בשקיפות מרבית ובמנגנונים שיאפשרו שיתוף פעולה מיטבי בין צוות בית הספר, התלמידים וההורים. אנו נקיים דיאלוג איכותי ומתמשך עם הקהילה ותלמידינו יהיו שותפים לפעילויות התנדבות בתוכה.

ניסיוני המקצועי מלמד, כי שיתוף פעולה בין מחנכים להורים הוא כוח מרכזי בהובלת שינויים מבורכים; יחד נפעל לעיצובם של בוגרים מוסריים, אנושיים, בעלי יוזמה, אחראים למעשיהם ואוהבי העם והמדינה. 

בוגרי בית ספרנו יצאו משעריו מצוידים בתעודה לחיים ובתעודת בגרות, מה שיאפשר להם להשתלב בצורה מכובדת במעגלי ההשכלה הגבוהה ובשוק העבודה.

עוד במסגרת החידושים, נבחר מועצת תלמידים ונקים נבחרות בענפי הספורט השונים. אני מאמינה כי ספורט הוא ענף חשוב שטמונים בו יתרונות גדולים לפיתוח גופו ונפשו של אדם בכלל ושל בני נוער בפרט. לספורט תחרותי של צעירים חשיבות ויתרונות נוספים על אלה. 

משנת תשע"ב ואילך, יעבור ציוד בית הספר תהליך הדרגתי של התחדשות והשלמת החסר. ציוד טכנולוגי מתקדם יפתח בפני התלמידים והמורים דרכי הוראה ולמידה חדשניים, חשיפה למאגרי מידע חדשים, פעילות שבמהלכה הם לומדים להפריד בין הטפל לעיקר, ומה שחשוב לא פחות, להפעיל שיקול דעת ערכי ומוסרי.

אתר האינטרנט של בית הספר יהיה מעתה לוח המודעות והתקשורת המיידית עם ציבור התלמידים וההורים. אנא עקבו אחר ההודעות המתפרסמות ורשמו את עיקרי הדברים לפניכם.

 

לוגו בית הספר מציג שלושה לבבות, היוצרים תחושה של פעימה מתמדת ומסונכרנת של תלמידים, הורים ומחנכים. דימוי יפה זה של עשייה מתוך שיתוף פעולה הרמוני, הבא מן הלב, מבטא במדויק את לב העשייה בתיכון ע"ש שמעון בן-צבי, גבעתיים. 

 

                                                                                         שנה טובה ומוצלחת לכולנו,

                                                                                         אלה ספיר-גונן

                                                                                          מנהלת