מהמקלדת של הספרנית

 

 

כבכל שנה גם השנה משפחתה של אביבית בנו ז"ל תרמה לספריה מספר רב של ספרים. הובאו ספרי קריאה מסוגים שונים: רומנים, ספרי הרפתקאות, מתח, ריגול, מד"ב, תרגומים והוצאות חדשות של ספרי מופת למבוגרים ולבני נעורים ממיטב הספרות הישראלית ותרגומים של ספרות זרה. כמו כן הובאו ספרי עיון בנושאי צבא, ביטחון, מודיעין, מוסר ופילוסופיה בנוסף גם מספר רב של ספרים בנושא השואה. כולנו מודים מאוד למשפחת בנו על תמיכתם.

 

                                        הספרנית

 __________________________________________________________________________________________________

חדשים בספריה..... חדשים בספריה....חדשים בספריה..... חדשים בספריה....

   ________________________________________________________________________________ 

 

 

מערבולת - אורלי קראוס ויינר

זהו ספר קליל ומותח לימי החופש על אוצר במעמקי הים....צוללן שמוצא אותו ונעלם לעשר שנים.....משפחה שבטוחה שהוא נהרג ומגלה להפתעתה...... והגילוי המסעיר .......שיגרום לכם לקרא את הספר מבלי להניח אותו.

_______________________________________________________________________________  

 

 

סטיב ג'ובס - ביוגרפיה מאת וולטר אייזקסון

הביוגרפיה היחידה שנכתבה ביוזמתו האישית של סטיב ג'ובס ותוך שיתוף פעולה מלא איתו.

הסופר, זוכה פרס הפוליצר וולטר איזקסון, ערך יותר מ-40 ראיונות עם ג'ובס,
ועוד למעלה מ-100 ראיונות עם בני משפחה, חברים, עובדים ומתחרים.
במהלך כתיבת הביוגרפיה, דבר לא היה מחוץ לתחום - ג'ובס עודד את האנשים שהכיר לדבר בחופשיות ובכנות,
ואף הוא דיבר בגילוי לב- לעיתים בוטה- על אודות אנשים איתם עבד ומולם התחרה.
כל אותם אנשים סיפקו הצצה לחייו הפרטיים, לסיפור חייו הסבוך
ולאישיותו המורכבת לצד יצירתיותו, מנהיגותו וערכיו יוצאי הדופן של האיש שחולל מהפכה בעולם הטכנולוגיה.

_______________________________________________________________________________  

 

 

 

 

 

 

 ספרים חדשים.... ספרים חדשים.... ספרים חדשים....... ספרים חדשים...... ספרים

 

 

 

אלף שמשות זוהרות - חאלד חוסייני:

מחבר רב המכר רודף העפיפונים, חוזר עם ספר מקסים, מטלטל וסוחף, סיפור עוצר נשימה שמוצג על רקע התהפוכות הפוליטיות ההרסניות שידעה אפגניסטן בשלושים השנים האחרונות - מהפלישה הסובייטית ועד לשלטון הטאליבן והשיקום אחר סילוקו. בספר מפליא המחבר להציג את האלימות, הפחד, התקווה והגורל של ארץ זו במונחים אינטימיים ואנושיים. זהו סיפורן הפרטי של שתי נשים אפגניות, שחייהן משתלבים לבלי הפרד, אשר עושות יד אחת כדי לשנות את גורלן האכזרי, אך במחיר קשה מנשוא. השתיים, אשר נולדו בדורות שונים ולמשפחות שונות בתכלית, נאלצות לחיות בכפיפה אחת בשל תלאות המלחמה האכזרית, כאשר תהפוכות ההיסטוריה טורפות את חייהם של האנשים הפשוטים ושמות ללעג כל ניסיון לשרוד, לגדל משפחה ולמצוא אושר. אלף שמשות זוהרות, הוא תיעוד של שלושים שנות מלחמה והרס באפגניסטן, מחד וסיפור נוגע ללב על משפחה, חברות ואהבה מאידך.

 

נויילנד - אשכול נבו:

מני פלג, אלמן טרי בן שישים, סוגר להפתעת ילדיו את העסק ויוצא לטיול תרמילאים בדרום אמריקה. כעבור כמה חודשים בדרכים הוא נעלם בנסיבות לא ברורות, ובנו דורי נאלץ לצאת למסע חיפושים בעקבותיו. בקצה אחר של הגלובוס - ענבר, מפיקת רדיו צעירה, שוהה בביקור קצר אצל אמהּ בברלין רגע לפני שהיא עולה על הטיסה בחזרה לישראל ניצת בה רעיון: לא לחזור ארצה אל העבודה שלה ואל בן הזוג שלה, ולעלות על טיסה אחרת לגמרי מכאן ומכאן - באוויר, בים וביבשה ובעיקר בקרוון אחד קסום - עושים גיבורי נוילנד את דרכם אל נקודת הרתיחה של הרומן, אל מקום מסקרן ומלהיב בהיסטוריה החלופית שממנו יחזרו שונים.

ארבע בתים וגעגוע, משאלה אחת ימינה (ספרים אילו נמצאים בספריתנו) ספריו הקודמים של אשכול נבו הפכו לרבי מכר עפ"י נתוני הוצאות הספרים ואשכול נבו נחשב לאחד הסופרים המצליחים בישראל.

 

 

 

 איש ליד מכונה - סטף ורטהימר

איש ליד מכונה האוטוביוגרפיה של סטף ורטהימר, איננו רק סיפור חיים מרתק וסוחף של אדם שהצליח להגשים חלום. הוא גם שיר הלל לאדם העובד, קינה על האפשרויות שהוחמצו והילדים שעזבו אותנו לחו"ל, ותוכנית פעולה מעשית, כמעט מתבקשת, להחזרתו של המפעל הציוני לפסי היצירה והעבודה, לאיחויים של כל השסעים בחרה הישראלית, ולשיקומו של האזור כולו. המוזר, במקרה של סטף ורטהימר, הוא שלכל המילים הגבוהות הללו יש קבלות בשטח.