טקסט חופשי

 

ועכשיו המלצה על שלושה ספרי מתח שיעבירו לכם את הזמן ב'מוי כף':
 
פיטר ג'יימס , עקבותיו של מת, הוצ' קוראים, 2011
 
רב פקד רוי גרייס הוא גיבור (סדרה של ספרים) הנקרא לפתור תעלומות רבות. הדמויות בספר הן מרתקות והעלילה מותחת. איך אפשר להעלם מעל פני האדמה ולצוץ בדמותו של איש אחר במקום אחר, ואיך שלד של אישה שמתגלה בתעלת ניקוז בברייטון, מוליך את רב פקד גרייס במרוץ מטורף אחר רוצח שאף אחד לא יודע שהוא עדיין חי.
(בסדרת רב הפקד הופיעו גם הספרים 'פשוט עד מוות', 'המתים נראים טוב', 'לא לגמרי מת'.)
7 בסולם תולעת
 
 
איאן רנקין, שחור וכחול, הוצ' רימונים, 2011
 
גם כאן מככב מפקח משטרה, מפקח ג'ון ריבוס, שמנסה לפתור תעלומות בשיטות עבודה קצת יוצאות דופן ולא מקובלות על הממונים עליו. מגיע הרגע בו כל פרשיות הרצח שהוא עוסק בהן, גורמות לו לעלות על עקבות רוצח מן העבר, אלא שגם החיים ביום יום מציבים לו מכשולים וטעות אחת קטנה תעלה לו בחייו.....
(בסדרת המפקח ריבוס הופיע גם הספר 'חבלים וצלבים' שזכה בפרס פגיון הזהב לספר המתח הטוב ביותר)
7 בסולם תולעת
 
 
יו נסבו, נמסיס, הוצ' בבל, 2011
 
המפקח הארי הולה נקרא לחקור שוד של בנק שהסתבך. הבעיה שבשלב מסוים הופך הולה עצמו לחשוד אפשרי.
ספר קודם בסדרה הוא הספר 'אדום החזה'. גם ספר זה הוא בלש חכם וכתוב היטב.
7 בסולם תולעת
 
 
 
אומברטו אקו, שם הורד, זמורה ביתן,1987
 
ספר מתח קצת אחר שאין טוב ממנו כי הוא מתרחש במאה אחרת, בעולם אחר כאשר האינקוויזיציה החליטה מה נכון לאדם ומה לא. הספר בנוי קצת על פי מתכונת ספרי הבלש שרלוק הולמס וד"ר ווטסון, אלא שכאן אנו פוגשים בנער אדסו איש מלק שמספר על ימי נעוריו כחניך של האב ווילאם, בלש יוצא דופן בתקופה המתוארת.
ספר מרתק ומדהים לאוהבי הקריאה ומומלץ גם לצפות סרט הנקרא 'שם הורד', ובלבד שלא תצפו בו לבד, בליל חושך קר כשסופת גשמים משתוללת בחוץ.
10 בסולם תולעת
 
 
 
  
ומה עם מי שסתם רוצה לעצום את העיניים ולחלום?
 
בט באו לורד, סהר האביב, זמורה ביתן מודן, 1984
איזה ספר יפה על גיבורה סינית בשם סהר האביב שחיה בסין בסוף המאה ה19, חווה את השינויים המתרחשים בתרבות הסינית ומתוודעת אל העולם המערבי שהוא אחר ושונה
8 בסולם תולעת
 
 
 
מוריאל ברברי, אלגנטיות של קיפוד, כתר ספרים, 2009
 
הסיפור מתרחש בפריז. ילדה בודדה ושוערת בבניין שהיא לא ממש טיפשה כמו שחושבים, נפגשות יחד, לומדות להכיר זה את זה ולהבין שהחיים יפים יותר ממה שנראה לעין. ספר מקסים.
8 בסולם תולעת