טקסט חופשי

                                                  

תיכון "שמעון בן צבי"- לומדים בידיים טובות

                                                              
 לכבוד
 הורי ותלמידי
 אלון ושמעוני
גבעתיים
 
שלום רב,
 
 
לקראת הרישום לתיכון "שמעון בן צבי", תיכון ותיק ומתחדש בעל הישגים רבים.
 
חשוב לזכור, כי הורים וילדים אינם מעמידים סדרי עדיפויות זהים בעת בחירת בית-ספר. הורים למשל, שמים דגש על הישגי בית הספר בתחום הלימודי, ואילו תלמידים נוטים להעניק משקל רב לצד החברתי ולאווירה הבית-ספרית. הם רוצים ללמוד במקום ש"כייף" להיות בו.
 
תיכון "שמעון בן-צבי" שאותו אני מנהלת, הוא מוסד חינוכי ותיק בעל מוניטין, העובר השנה תהליכים משמעותיים של פיתוח והתחדשות. תהליכים  המתאימים לציפיות ההורים ולציפיות התלמידים כאחד.
תהליכים אלה הם פועל יוצא מתפיסת עולמי החברתית-חינוכית  הרואה את בית-הספר כלב הפועם של הקהילה בה הוא פועל. לשניהם מחזור דם אחד והם מזינים ומפרים זה את זה.

אני מאמינה כי מחובתנו להעניק שוויון הזדמנויות לכל תלמידה ולכל תלמיד, ולכן אנו פותחים את שערי תיכון "שמעון בן-צבי" בפני כל תלמידי הקהילה.
מצוינות אישית היא מטרתנו. היא מאפשרת לתלמידים המצטיינים ללמוד ברמה גבוהה עם מיטב המורים, לפרוץ קדימה ולהגיע להישגים גבוהים. המערך העוטף של בית-הספר, מאפשר לכל תלמידה וכל תלמיד למצות את מלוא הפוטנציאל האישי הגלום בהם, להשתלב במגמות הלימוד המתאימות להם ביותר ולהצליח. כל זאת באמצעות הדרכה וליווי של התלמידים,ובאמצעות מערך התאמות ותגבורים העומדים לרשות כל מי שזקוק להם.
 
כל אלה יוצרים בבית הספר אווירה של נינוחות וממריצים את התלמידים להגיע ליעדים שקבעו לעצמם.
 
לידיעתכם, בבית-ספרנו מספר רב של מקצועות הנלמדים ברמה מוגברת (גבוהה) וביניהם: פיזיקה, ביולוגיה, כימיה, מחשבים, חינוך גופני, מדעי החברה- כלכלה וסוציולוגיה, מזרחנות, תקשורת וחברה, ערבית וצרפתית.
חשוב לציין, כי המגמות תקשורת וחברה והמגמה לחינוך גופני , הן מגמות על-אזוריות. המגמה לחינוך גופני יש בה לימודי כדורסל ומחול מודרני.
מתוך הכרה עמוקה בחשיבות העיסוק בספורט דווקא לצעירים, אנו מציעים לתלמידנו להשתלב בנבחרות ספורט תחרותי שהקמנו בבית הספר. התלמידים מוזמנים לבחור בין: כדורסל, כדורגל, קט רגל, מרוצי שדה, טניס שולחן. כבר השנה הגענו להישגים ספורטיביים נאים והבאנו גביעים לבית הספר.
נשמח אם אתם ההורים, תעודדו את הילדים להצטרף לפעילויות אלו. 
  
במקביל לכל אלה, בבית הספר "שמעון בן צבי" מתקיימת פעילות מגוונת בתחום החינוך הערכי. התלמידים משולבים בפעילות התנדבות ותרומה לקהילה, פעילים בפרויקט הנצחת בוגרי בית הספר שנפלו במערכות ישראל וממשיכים במסורת החשובה של המסעות לפולין והנצחת השואה.
תלמידנו יוצאים ומשתתפים בפעילויות מגוונות כמו טיולים שנתיים להכרת הארץ, ימי שדה,ימי עיון וסדנאות פרויקט הכנה לשרות משמעותי בצה"ל ועוד.
 
הורים יקרים, צוות המורים המיומן והמקצועי של תיכון "שמעון בן-צבי" מעמיד בפני תלמידינו אתגרים לימודיים וחינוכיים לא מעטים. נוסף על כך, נדרשים התלמידים לנהוג על-פי כללי משמעת ובטיחות, נימוס והתחשבות בזולת. עם זאת, חשוב לנו כי תדעו שצוות בית הספר כולו מכוון עצמו אל התלמידים ופועל מתוך מחויבות עמוקה להצלחתם בלימודים ולהרגשתם הטובה בבית הספר.
 
 
תלמידים המגיעים מידי בוקר עם חיוך לבית הספר, היא בהחלט אחת המטרות שהצבנו לעצמנו כאן.
 
מכתב זה פורש אך מעט ממהותו של תיכון "שמעון בן צבי".
 
 
נשמח לראות את ילדכם בין באי בית ספרנו בשנת הלימודים תשע"ד.
 
 
 
"שמעון בן-צבי" גבעתיים – לומדים בידיים טובות.
 
  
 
                                                            בברכה, 
                                                                
 
                                                                  אלה ספיר-גונן
                                                                  מנהלת בית הספר